2014. november 09. 21:36 - na_ja

Az első szavazós műsor

Úgy ültem le a TV elé, hogy van mit felturbóznia a Rising Star-nak ahhoz, hogy egy kimagasló tehetségkutató lehessen belőle, mert a válogatáson a színvonal azért elég középszerű volt, ami az előadókat és a produkciókat illeti. A nagy ledfalas, mobilappos 21. századi műsor félő volt, hogy egy gyengébb Ki mit tud szintet fog hozni, ami azért nagy beégés lenne. Kicsit érzelgősre sikerült az adás eleje, amikor is mindenki bocsánatot kért mindenkitől, mindenki szeret mindenkit, gyakorlatilag rózsaszín keretbe is lehetett volna tenni a TV2 logóját.

A Jolly Joker. Fotó: Rising Star élő adás

Kicsit én is ilyen arccal néztem ma a műsort, mint Nóri.
Fotó: Rising Star élő adás
Rögtön nagy dilemmával kezdődött a műsor, hogy mi legyen azzal a durván kompromittáló Gyémánt Valentinnel, akinek volt képe Máté Péterből mulatóst csinálni. Ennyire azért szerintem nem volt égbe kiáltó ez a vita, így kicsit vihar volt egy pocsolyában a dolog, de persze, adjuk meg a módját. Aztán hamar kiderült, hogy kár volt a nagy hajcihő, mert Valentin most egy olasz táncdallal rémisztette meg a publikumot, ami aztán tényleg pontot tett a karrierje végére, már ami a Rising Start illeti. Nekem kicsit kínosnak tűnt ezzel a produkcióval kezdeni a nagy Rising Star-t. Pláne, hogy szőröstül-bőröstül 10 percet elvett csak a mai műsoridőből ez a srác, az eddigi műsorokból meg összesen már talán fél órát is. Felejtős.

Magyar Miley. Fotó: Rising Star élő adás

Szabó Anita a meghallgatáson nekem csak egy átlagos énekesnő volt, a Szandi imázs egy kicsit rontott is még ezen, de mondjuk ennyit vissza is hozott az, hogy hamburgerekkel bizniszel. A dal, amit hozott, a stílus, amiben utazik, nekem idegen, de a hangja végül is nem rossz. Én rossz voltam, nemet toltam neki, de ha stílust vált, akkor tulajdonképpen mehet tovább. Ezzel a külsővel akkor már inkább a Miley Cyrus vonalat nyomja, ha kérhetem.



Ők sem voltak rosszabbak a többieknél.
Fotó: Rising Star élő adás
Az AB Duo utcazenészei a Wake Me Up-pal érkeztek, és tipikusan olyan produkciót nyújtottak, amiből ha levettük volna a közönség ovációját és a zenét, akkor egy elég gyenge valami sült volna ki belőle, amit jól érzékeltek mások is, mert ezt a dalt szerintem jobb zenészek zsigerből úgy előadják, hogy tarolnak vele. Én csak azért adtam nekik igent, mert kicsit lejjebb tettem a lécet az első két produkció után. Na mindegy, nem fakadunk sírva, hogy az AB Duót nem láthatjuk többet.


Megették. Fotó: Rising Star élő adás
Kovács Gyopár a válogató középszintű produkciói közül valamelyest kilógott a jó irányba, ami azért biztosan betudható részben fiatalságának és szépségének is. Hát, sajnos én nem azt kaptam, amit vártam, mert ilyen hamis hanggal nem szeretném tovább hallgatni Gyopárt. Cuki-cuki, de messze van attól, hogy profi zenészről beszélhessünk. A zsűri és a közönség megette. Most jött vissza elém a Voice alapkoncepciója, hogy mi lett volna, ha nem látjuk ezt a lányt, hanem csak azt halljuk, ahogy folyamatosan mellélövi a hangokat. Nem igazán vagyok tisztában vele, hogy ha lemegy ez a forduló, hogy a már megismert arcokról most mi is szavazunk, akkor mi fog történni, de bele se merek gondolni, hogy már láttuk a győztest...

Már kezdtem csóválni a fejem, hogy mi lesz itt, amikor megláttam a fényt az alagút végén, miszerint még vannak esélyesek, akik otthonról, az Instagramon keresztül bejuthatnak az adásba. Szerintem több ezer ilyen vagy ennél jobb énekes csücsül még otthon, akik remélem kaptak az alkalmon és jelentkeztek. Mentsétek meg a műsort, kérlek titeket!


Fotó: Rising Star élő adás
Beny Perez és Michel Carballo felpezsdítette a nézők vérét, csináltak egy kis életszagot a műsornak, de azért ebben a műfajban is az anyaországukban szerintem millió jobb előadó van. Kicsit Pálinka Republik érzésem volt velük kapcsolatban. Hú, de jó, mert külföldiek, hoztak egy színfoltot, valami extrát, de aztán amikor majd beindul az élet, akkor már rögtön idegenek lesznek.



A műsor értelme. Fotó: Rising Star élő adás
Hamar ellőtték a Jolly Jokert a TV2-nél, hogy bedobták Fehérvári Gábort, a műsor übermacsóját. Ráadásul most még azt is megtudhattuk róla, hogy valaha ember volt, ronda volt, de aztán mostanra megszépült. De nem fikázom, tényleg ő a műsor ásza nálam is, de nem az ezerszer bevágott fürdőjelenet miatt, hanem a dal miatt, amit a válogatón letolt. Megijedtem először a dalválasztástól, de aztán pár hang után egyértelművé vált, hogy a műsor győzteséről van szó. Egy ilyen dalból ekkorát csinálni a hangjával nem kis teljesítmény. Annyira komoly a srác, hogy gyakorlatilag tényleg értelmetlen a műsor további része, még akkor is, ha a zsűri kicsit a körmére csapott Gábornak. Ha az eddigi produkciókat ennyire felemelték, akkor nem értem, miért szórakoztak pont Gáborral, szerintem ég és föld a különbség közte és a többi eddigi induló között.

Fotó: Rising Star élő adás

Édelmann Szófiának sikerült hülyét csinálni magából ezzel a lábfejfóbiával, de manapság lehet, hogy ezen keresztül vezet az út a sikerhez, végül is nem csodálkoznék. Jóval hamisabb volt nála Kovács Gyopár, a hangszíne sem rossz, de úgy látszik, ennyit számít a külső és a kisugárzás. Mindegy, ez a jelenség sem újdonság senkinek, a világ mindig is így működött és így is fog. Jó, volt az az ordibálós rész, ami tényleg sértette a fülünket, de azért nem volt rosszabb, mint a többi.

70-es évek vs. 2014. Fotó: Rising Star élő adás

Takáts Máté ugye a "kicsit túl sok volt" kategóriából jutott be az élő műsorba. Kb. én is így néztem ki ennyi idős koromban, de valahogy mégis idegenkedek ettől a külsőtől. A stylistok azért egy kicsit tudták formálni a kis hippi. A Rolling Stones számban a koreográfia nagyobb volt, mint a hang. Az erő is az ugrabugráláson keresztül jött át és nem a hangon. A végére már teljesen elcsúsztak itt is a hangok, de simán elfér ez a srác a mezőnyben.

DSC05652.JPG

Fotó: Rising Star élő műsor


Udvarias Annának nagy puszi, hogy bevállalta a Rising Starst és az It's Raining Men-t, tőlem meg is kapta a szavazatot. Az eleje kicsit döcögős volt, de kiegyenesedett a dolog, és megint csak azt mondom, hogy ebben a mezőnyben ez a produkció most simán befért. Kár, hogy Karádi Katalin arccal énekelte végig ezt az energiabomba dalt, de ettől legalább autentikusan magyar lett a dal.

DSC05659.JPGFotó: Rising Star élő műsor


Ádám Krisztián füstös kis dallal markolt mindenki szívébe, és emelte fel a ledfalat. Krisztián fontos szereplője lesz ennek a műsornak, hiszen ilyen karakter még soha nem volt a tehetségkutatók történetében. Féltem kicsit a srácot, szakmailag is, amúgy is. Nem tudom, lesznek-e itt tematikus műsorok, amikor mondjuk majd angolul kell énekelni, remélem, hogy megbirkózik majd azokkal is. Ha jó szándék alapján kellene győztest hirdetni, akkor természetesen neki adnám a fődíjat, meglátjuk, hogy így viszont hogyan alakulnak majd a dolgok.


Fotó: Rising Star élő adás
Fórizs Olivérnek sikerült a színvonalat egy kicsit feljebb tornázni, hiszen nagyon szép, letisztult hangot hallhattunk. Az instagramos srác jó pár ma esti előadót überelt, ami azért minősíti a válogatás színvonalát. Nagy reklámot kapott pedig a Rising Star, talán pont amiatt csúszott el mégis a műsor, hogy nagyon rég, gyakorlatilag a Voice után rögtön bejelentették a műsort, majd egy évig ültek rajta. Időközben a jelentkezők része valószínűleg a konkurenciánál bepróbálkozott, és könnyen lehet, hogy többeket láthatnánk a mostani X-Faktor mezőnyből itt is.


Fotó: Rising Star élő adás
Mráz Anita volt az este utolsó fellépője. Felemás érzéseim voltak a Whitney Houston dal közben. Nem biztos, hogy egy ilyen markáns dalt kellett volna bevállalni, de talán pont ez is volt egyben a jó pontja. Nem úgy énekelte el, mint mondjuk Tóthe Vera tette volna, sokkal szerényebben, de csodák csodájára a legtöbb hangot eltalálta, csak a fal felemelkedése után tört darabokra a produkció. Anita is kicsit azt a vonalat erősíti, hogy ez a Rising Star most nem arról lesz híres, hogy Magyarország legprofibb hangjait találja meg (tisztelet a kivételnek), de szívesen elnézegetünk majd ilyen egyszeri énekeseket, akik talán azért állnak hozzánk közel mégis, mert olyanok, mintha közülünk származnának. A szomszédból, a boltból, a melóhelyről. Kicsit olyan kisvárosi Ki mit tud, de nem baj.

Az első igazi műsorban, amiben mi is szavazhattunk, nem láttunk sok új arcot, és belecsöppentünk egy olyan tehetségkutatóba , amilyet mostanában nem láthattunk. Ennyire sok közepes produkciót rég láttunk, az biztos. két lehetőség van. Vagy jönnek új, komolyabb hangok a következő műsorokban - akár a válogatókból, akár az instagramról - és megmentik a műsor színvonalát, vagy átmegy egy kicsit házibulisba a Rising Star. Mi, magyarok mindenkit tudunk szeretni, úgyhogy így vagy úgy, a műsor szekere menni fog.
6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://risingstar.blog.hu/api/trackback/id/tr426882101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mr. 2014.11.10. 10:20:51

A műsornál már csak ez a kritika volt fogyasztásra alkalmatlanabb.

ff48bp 2014.11.10. 10:26:41

Ok, megjött az első kritika a műsorról. Igazából tök mindegy, mi van benne, nyilván teljesen személyes, érdektelen. Engem a nézettségi mutatók érdekelnek majd, mert győztesnek várom a műsort. Tetszik az ötlet, élveztem a szavazást, végig ébren tartott, nem úgy, mint az eddigi tehetségkutatók. Magánvéleményem nekem is van, de az is tök lényegtelen. A műsor a lényeges, az pedig számomra szórakoztató. Jó, hogy végre beindult ez az irányzat.

Fehérlapos 2014.11.10. 10:54:14

Ez a telefonos izé tényleg feldobta a produkciót, teljesen izgalomba jött a család minden tagja, amikor szavazni kellett.
Az egyik produkció közben Joshi Barat képe is megjelent a ledfalon, biztos az összes TV2-es munkatárs feladatul kapta, hogy szavazzon.
De jó volt, na. Többször nagyot nevettünk a műsorvezetőkön (jó értelemben), a produkciók nem tűntek annyira megcsináltnak, mint az X-Faktor (nincsenek táncosok, koreográfiák, amik elvonnák az ember figyelmét).
A legjobban a takarítónő tetszett. Szinte népdalos egyszerűséggel énekelte a dalt, meghatóbb volt, mint a kis cigánygyerek, aki egyébként nagyon komikusan nézett ki a két fejjel magasabb Ördög Nóra mellett.

Fehérlapos 2014.11.10. 10:56:04

Ja, tudja valaki, hogy a most továbjutókról hogy fog kelleni majd szavazni? Vagy a végtelenségig fog tartani, ha modjuk ugyanazt a 4-5 embert minden adásban továbbküldjük?

ff48bp 2014.11.10. 11:12:08

Erre én is gondoltam már, hogy ideje lenne egy kicsit beszélni a TV2-ben a folytatásról is, hogy ha meglesznek a szavazások, hogy lesz tovább. Nyilván megmarad a közönség szerepe, mert ez a lényege az egésznek, csak nem tudom hogy kire kell majd szavaznunk.

Bak Blanka 2014.11.30. 20:16:17

hat koszonom a valaszodat szia
süti beállítások módosítása